Følg disse graviditetene for å hjelpe deg gjennom det

Følg disse graviditetene for å hjelpe deg gjennom det

Graviditet er en av de mest spennende, overraskende og for noen skumle opplevelsene i en kvinnes liv. Mange kvinner er født med utdødd mor, men å ha et sunt og lykkelig barn krever kunnskap og forskning. Disse tipsene kan avmystifisere hva som skjer når du er gravid og gjør prosessen litt lettere å håndtere.

For å unngå halsbrann om natten mens du er gravid, spis ditt siste måltid minst to timer før du legger deg. Å lene seg tilbake rett etter å ha spist vil føre til økt sure oppstøt og halsbrann. Bruk også ekstra puter for å heve hodet og øvre del av ryggen over magenivået for å redusere symptomene.

Når du kjører i en bil som har kollisjonsputer, må du skyve setet så langt bakover som mulig fra dashbordet. Jo nærmere du er dashbordet, jo nærmere kollisjonsputene er du. Kollisjonsputer kan være farlige for en ufødt baby, selv om det er farligere for deg å slå dem av, så bare sitt lenger unna for å balansere disse risikoene.

Det er viktig at en kvinne tar folsyre i løpet av de første tre månedene av svangerskapet. Folsyre bidrar til å skape et sterkt nervesystem for babyen og forhindrer nevralrørsdefekter, inkludert Spinal Bifida og Ganespalte. For kvinner som ikke ønsker å ta en folsyrepille, kan du finne den naturlig i grønne grønnsaker, ris og erter.

Kirurgen advarer mot å drikke mens du er gravid, så avstå fra enhver form for drikking under graviditet. Å drikke alkohol kan forårsake føtalt alkoholsyndrom, som kan være skadelig for barnet ditt for resten av livet.

Å drikke mye vann er alltid et sunt valg og er viktig under graviditet. Mange kvinner opplever dehydrering som resulterer i forstoppelse og andre problemer knyttet til det under svangerskapet. Så gjør det til ditt mål å drikke førtiåtte til sekstifire unser per dag og avverge de dårlige effektene av dehydrering.

Lær hvordan du leser ernæringsetiketter og finn ut hva du bør unngå. Hold deg med varer som har lite fett og lite kalorier. Hold lager med varer som inneholder mye fiber. Hvis du har et sukkerholdig mellommåltid, drikk det med et glass melk for å holde blodsukkernivået normalt.

For å finne den beste ernæringen for deg og babyen din under graviditeten, bli en etikettleser. Det er mange ekstra kjemikalier og ingredienser som kanskje ikke er best for den voksende babyen din, og å lese etiketter er måten å holde dem ute av kostholdet ditt. Det tar bare et minutt å beskytte babyen din.

Hvor rart det enn kan høres ut, ikke vær i nærheten av kattesand når du er gravid. Toxoplasmose fra katteavføring kan forårsake helseproblemer for det ufødte barnet ditt. Ikke risiker babyens helse; bare unngå kattesand for enhver pris.

Når du går inn i tredje trimester, gjør en daglig magemassasje. Du bør legge noen puter bak deg, og sitte i en behagelig vinkel på sofaen eller sengen din. Bruk lett trykk for å massere en beroligende lotion inn i magen. Pust dypt og legg til litt avslappende musikk. Dette vil hjelpe deg å kunne slappe av og vil virke beroligende for babyen.

Finn ut hvilken blodtype du og partneren din har. Hvis du har inkompatible blodtyper, er det en mulighet for at du også kan være uforenlig med babyens blodtype. Dette kan føre til en tilstand som kalles anemi, som forårsaker komplikasjoner under graviditeten og fødselen til barnet ditt.

Diskuter med din partner hvilket ansvar hver av dere vil påta seg før barnet ditt kommer. Hvis du ikke diskuterer dette, kan du finne på å gjøre alt arbeidet. Å finne ut hva som skal gjøres av hver part kan ta mye av stresset ut av bildet.

Legg til passende næringsstoffer i kostholdet ditt og hold styr på hva du spiser. Ideelt sett bør du legge til 300 til 500 ekstra kalorier per dag under graviditet. Å føre en matdagbok hjelper deg å sikre at de ekstra kaloriene dine er ernæringsmessig forsvarlige for både deg og babyen din, og hjelper deg å sikre at du oppfyller alle nødvendige krav.

Bruk alltid den høyest mulige solkremen når du er ute i sommersolen under graviditeten. Solen øker melaninproduksjonen og du kan utvikle en «graviditetsmaske». Dette fører til at ansiktet ditt blir rødt, men tilstanden er også veldig lett å forebygge.

Sørg for at de ekstra kaloriene du spiser under graviditeten er næringsrike. Prøv å ha en yoghurt og frukt som en morgenmatbit, og en sandwich med 2 gram kylling for å legge til kaloriene dine uten å overspise. Gå videre og splur på en godbit av og til.

Du må spise en rekke matvarer når du er gravid. En gravid kvinne har en tendens til å lengte etter ting som kan virke rart for resten av verden, men som ofte inneholder næringsstoffene som kroppen hennes trenger. Det er viktig å spise en diett som er rik på protein, grønnsaker og frukt, slik at du og babyen din kan være så sunne som mulig.

Når du trener vekt mens du er gravid, bytt fokus til utholdenhet i stedet for å prøve å bygge styrke. Trening under graviditet bør være om vedlikehold ikke bygge nye muskler. Arbeid med lettere vekter, men øk mengden repetisjoner du gjør for å holde kroppen i optimal form.

Når du er gravid, unngå vaginal rensing. Disse kan forårsake problemer for deg og babyen. Når du har en ubehagelig lukt, snakk med legen din.

Hvis du finner ut at du bærer et barn, ta mer vare på tennene dine enn vanlig. Når nivåene av graviditetshormonene dine øker, kan tannkjøttet ditt bli hovent eller begynne å blø hver gang du pusser eller bruker tanntråd. Børst tennene med en mykere tannbørste, og fortsett å bruke tanntråd, men gjør det forsiktig.

Graviditet er en naturlig del av livet. Ved å lese andres erfaringer og få kunnskap fra disse tipsene, kan du være mer forberedt på opp- og nedturer de neste ni månedene. Fødselen til et barn er givende, og månedene frem til det vil være fulle av merkelige, fantastiske og uventede situasjoner.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.