Graviditet

Du kan ha En hyggelig graviditet

Ingenting er mer dyrebart enn en nyfødt baby. Denne tiden bør brukes til å forberede kroppen din for hva som kommer neste og forberede babyen for livet. Ernæring er viktigere under preganancy enn på noe annet tidspunkt. Hvis du har en sjanse til å slappe av eller sove i, gjør det nå. Les videre for flere tips.

Hvis du røyker, er det å være gravid den største grunnen til at du noen gang må slutte å røyke, så finn en måte å gjøre det på nå! Så stressende som å være gravid kan være, er det en million ganger mer stressende å sette babyens helse i fare. Dette er en flott mulighet til å få medisinsk hjelp til å slutte og ha den sterkeste motiverende faktoren for å holde deg røykfri.

Opprett en fødselsplan. Å ha et skriftlig dokument som uttrykker dine ønsker for leveransen din, vil hjelpe de involverte medisinske fagpersonene med å forstå hvordan du vil at opplevelsen din skal være. Inkluder ting som hvem som skal være til stede ved fødselen og hvilke prosedyrer du vil holde deg borte fra under leveransen.

Hvis du røyker, er det på tide å slutte. Mange programmer er rundt for å hjelpe deg med å gjøre dette. Røyking kan føre til å ha en for tidlig baby. Det kan også føre til at barnet ditt er undervektig. Babyer må starte med en sterk start, for å være forberedt på å håndtere denne verden.

Hvis du opplever vaginal blødning når du er gravid, er det viktig at du går til legen din eller til akuttmottaket med en gang. Selv om det kan være ingenting, vaginal blødning kan være et tegn på at barnet er i nød, eller verre, at du har en abort.

Hvis du oppsøker lege for noe, må du fortelle dem at du er gravid. Noen av testene de utfører på legekontoret kan være skadelige for en gravid kvinne, og de vil hoppe over disse for deg. Selv om det bare er en liten sjanse for at du kan være gravid, må du si fra.

Du vil ønske å ha de fysiske minnene fra den dagen du føder resten av livet. Kontroller at videokameraet er ladet og klart, sammen med det digitale kameraet. Husk å ha nok medielagring til å ta så mange bilder du noen gang kunne trenge.

Hvis noe du spiser mens du er gravid får deg til å ha mageforstyrrelser og diaré, drikke væsker og ringe legen din hvis du er bekymret. Mens diaré kan føre til dehydrering, er dette spesielt farlig for kvinner som er gravide og kan kreve sykehusinnleggelse.

Ring legen din for alt som virker «av». Du kjenner kroppen din bedre enn noen, og hvis noe ikke føles riktig, så bruk den intuisjonen og ring utøveren din. De vil avgjøre om det er noe de trenger å sjekke ut eller ikke, men ikke nøl med å søke hjelp.

Lær ordet «nei» for de som vil stappe deg med mat når de ser deg. Du må øke kaloriinntaket når du er gravid, men det trenger ikke å bety å spise hele tiden. Å si takk, men nei takk er helt akseptabelt, så ikke nøl med å gjøre det.

Sjekk tidlig inn fedre- og barselpolitikken på arbeidsplassen din, og få partneren eller ektefellen din til å gjøre det samme. Å ha en god forståelse av hvordan dere begge vil håndtere fri etter at babyen kommer, vil gjøre det mulig for deg å planlegge fremover økonomisk og få mest mulig ut av tiden din hjemme med gleden.

Vurder å ta et barns fødselsklasse med partneren din eller en venn, som en Lamaze-klasse. Å ta et kurs vil hjelpe deg med å forberede deg til barnets fødsel og lære deg teknikker for å lindre smerte og hjelpe deg med å slappe av mens du er i arbeid. Det lærer også partneren din å hjelpe deg så godt de kan.

For å forhindre betydelig vektøkning under graviditet, sørg for at du spiser frokost. Å gå glipp av dette tidlige måltidet betyr ofte at du vil spise mer senere på dagen, noe som bidrar til ekstra vektøkning. I tillegg trenger ditt ufødte barn næringsstoffene fra frokost siden en betydelig mengde tid har gått siden forrige måltid.

Du må få tilstrekkelig søvn for å opprettholde din energi og hjelpe babyen utvikler seg normalt.

Hvile og avslapning er spesielt viktig under graviditet for å sikre at babyen ikke er stresset mens du sakte vokser og utvikler seg inne. Ta deg tid til en pause hver dag med myke lys og musikk for å berolige stresset i hver dag rutine. Selv bare noen få minutter kan utgjøre en stor forskjell.

Det er viktig ta prenatal vitamin som er foreskrevet av legen din hver dag mens du er gravid. Vitaminet er fullt av de viktige tingene babyen din trenger for å vokse i magen din og være så stor og sterk som han eller hun muligens kan være. Prenatal vitaminer kan kjøpes hos enhver narkotikabutikk.

Prøv å holde deg til en konsekvent sove- og våkne tidsplan for å lindre trettheten som er vanlig med graviditet. Å holde en vanlig sengetid og vekketid bidrar til å stille inn din interne klokke og kan forbedre søvnkvaliteten også. Hold deg til rutinen din selv i helgene eller andre dager uten forpliktelser til å forbedre det generelle energinivået ditt.

Bruk en fødselskule under graviditet for å holde deg i form. Du kan sitte på ballen i stedet for sofaen for å styrke musklene dine. Det vil hjelpe deg med å holde holdningen din rett, noe som vil bidra til å forhindre smerter og smerter som kommer fra dårlig holdning. Du kan også bruke den etter graviditet også for å komme tilbake i svingen av ting.

Selv om graviditet ofte er svært ubehagelig på slutten, prøv å nyte det så mye som mulig. Spis godt, hold deg hydrert og få litt mosjon. Ikke bekymre deg hvis du har problemer med å sove. Det er bare naturens måte å forberede deg på livet med baby. Hvis du trenger en liten lur, er det greit. Tross alt vokser du en ny person.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.